Wilt u dit jaar een onvergetelijke nieuwjaarsborrel organiseren? Een nieuwjaarsborrel is een perfect moment om met alle collega’s bij elkaar te komen. Terugblikken op het afgelopen jaar maar vooral vooruitkijken naar het aankomende jaar. Bij het organiseren van een nieuwjaarsborrel komt ieder jaar weer een hoop kijken. empanadaclub geeft u 5 tips voor een onvergetelijke nieuwjaarsborrel.
1. Zoek een goede locatie
Voor het organiseren van een nieuwjaarsborrel is natuurlijk een locatie nodig. Zorg ervoor dat de locatie groot genoeg is voor het aantal gasten dat naar de nieuwjaarsborrel komt. Organiseert u de borrel voor een kleine groep? Dan is de bedrijfskantine ook geschikt. Gaat het om een grote groep? Dan is het een aanrader om de nieuwjaarsborrel op een externe feestlocatie te houden. Zulke locaties zijn hierop ingericht en een bijkomend voordeel is dat u na afloop de rommel niet hoeft op te ruimen!
2. Zorg voor aankleding
Naast een geschikte locatie, is het ook belangrijk om voor sfeervolle aankleding te zorgen. Niemand zal zich op zijn gemak voelen in een zaal met fel licht. U krijgt de sfeer er pas echt goed in als de lichten gedimd zijn en er feestelijke aankleding aanwezig is. Wanneer u de nieuwjaarsborrel organiseert op een externe locatie, stem dan af met de beheerders of uitbaters of u of zij voor de aankleding zorgen.
3. Nieuwjaarsborrel met Empanadaclub
Een Mexicaans diner of wordt het een fijne nieuwjaarsborrel met allemaal kleine Mexicaanse hapjes? Ook moet u vooraf bedenken of u alcohol gaat schenken. Of alcohol in beperkte mate. U wilt natuurlijk dat alle collega’s na afloop veilig naar huis kunnen.
4. Zorg tijdig voor uitnodigingen
Gaat u een nieuwjaarborrel organiseren, denk er dan zeker aan dat u de uitnodigingen zo snel mogelijk verstuurt. Stuur de uitnodigingen ruim een maand voor de nieuwjaarsborrel. Dit kan gewoon via de e-mail naar alle collega’s. Maar het kan ook leuker. Maak er iets speciaals van, maak de uitnodiging in de sfeer van de borrel. Zo kan iedereen alvast in de stemming komen. Vergeet niet om aan te geven wanneer, waar en hoe laat de nieuwjaarsborrel is.
5. Zorg voor ludiek entertainment
Altijd leuk zo’n photobooth, of een lijst die uw gasten vast kunnen houden terwijl er foto’s genomen worden, maar het kan natuurlijk veel ludieker. Wat dacht u van een Hollandse zanger: Davey Bindervoet